Enric.es - Enric Sanchez Cusell

AVÍS: El blog no s'actualitza des de 2008, jo, l'Enric, ara (2011) estic estudiant quart de Llicenciatura de Matemàtiques i Enginyeria Informàtica a la UPC de Barcelona i tinc 20 anys. Tant de bo alguna cosa del que hi hagi us sigui d'utilitat. Enric Cusell Sanchez

Blog personal de l’Enric Sánchez Cusell, i ara amb fotos
e^(pi*i)+1=0
Euler

Microsoft Office 2007 i com l’utilitzem

Por Enric el 11 de March de 2007 en Uncategorized

No és cap novetat de la nova versió Microsft Office 2007 que va sortir amb Windows Vista (també compatible amb Windows XP), sinó que des dels inicis Microsoft Office incorporava més eines apart dels que acostumem utilitzar: Microsoft Word, Microsoft Excel i Microsoft Powerpoint.

Es podria pensar que la resta d’eines són eines destinades a algú més professional, una empresa o alguna persona que porti a terme projectes complexos, que necessitin molta organització, etc.. Però m’he adonat que a molts d’ells se’ls pot treure profit, només cal saber perquè funciona cadascun i aprendre, encara que sigui bàsicament, com funcionen. I és el que faré molt resumidament.

microsoft-office-2007.jpg

  • Microsoft Word – (.doc) Permet crear i editar textos de tot tipus, amb la capacitat de personalitzar el treball de moltíssimes maneres diferents.
  • Microsoft Excel – (.xls) Principalment és com un full de càlcul, la utilització d’aquest tipus de documents es fa per seguir una quadrícula i un ordre que hauràs d’establir. A més, permet l’introducció de fòrmules a les caselles perquè quedin programades i t’automatizi la feina. També és personalitzable.
  • Microsoft PowerPoint – (.ppt/.pps) Per a crear presentacions d’educació, de negocis. Es creen aquestes presentacions en un llenguatge senzill, esquemàtic i fàcil d’entendre, normalment acompanyat de gràfiques i imatges que poden estar animades per agilitzar el procés d’entendre l’idea que s’exposa.
  • Microsoft Acces – És un sistema de bases de dades per a ús personal o de petites empreses. Permet crear taules de dades, formularis, informes… Com el podem utilizar nosaltres? Tenir una base de dades de les notes (també serviria Excel); tenir una biblioteca organitzada: quins llibres tinc, quins vull tenir?, els he deixat a algú?; fer un inventari dels objectes que vulguem, per exemple objectes electrònics que tinc i on els tinc, per poder consultar-ho i no perdre’ls mai.
  • Microsoft Outlook – Bé, aquest potser també és conegut. Serveix per a gestionar el correu i per a tenir una agenda electrònica amb què haig de fer cada dia. Les darreres versions tenen la possibilitat de publicar-te l’agenda a Internet (de manerap rivada) així podràs, des de qualsevol lloc del món, saber què has de fer. Com el podem utilitzar nosaltres? Determinada gent sovint s’oblida de les cites que té, les reunions o simplement té la nevera plena de notetes. Amb Microsoft Outlook això s’ha acabat, permetrà apuntar-te què has de fer cada dia a cada hora. Si t’ofereixen anar a un lloc, t’ho apuntes i així aconseguiràs evitar els dies en que t’hauries de clonar per poder assistir a tot arreu on vols.
  • Microsoft Frontpage – Permet l’edició visual de pàgines web i la publicació d’aquestes a internet amb les eines que tothom ja coneix d’Office. Com el podem utilitzar nosaltres? Qui no té una pàgina web personal és perquè no vol. Aquest editor permet a tot usuari domèstic la creació d’una pàgina web, i ve amb uns dissenys predefinits que és recomanable mirar. La informació que t’interessa publicar lliurement a Internet per fi sabràs com editar-la sense necessitat de ser cap expert en informàtica.
  • Microsoft Publisher – Destinat a la creació de material de màrqueting i publicació empresarial i editor per a crear targetes, pancartes, diplomes o tríptics. Com el podem utilitzar nosaltres? Crea’t una targeta personal (nom, adreça, correu electrònic), dissenya fàcilment pancartes pels aniversaris o esdeveniments importants o inicia’t al disseny de la manera que més t’agradi.
  • Microsoft InfoPath – InfoPath recopila i agrupa tots els documents que queden repartits i distribuits per les organitzacions i que l’únic que aconsegueixen és dificultar la presa de la decisions a les persones clau. InfoPath uneix tots els documents en un grup que no perdràs i que podràs compatir. Com el podem utilitzar nosaltres? Seria interessant tenir recopilats tots els treballs que fem al llarg del curs, o al llarg de tota la ESO. Està bé guardar-los en carpetes per anys i per assignatures (com faig jo), però aquest programa els unirà i farà que no en perdem cap.
  • Microsoft OneNote – Permet l’unificació i l’organització de les notes que prenem al llarg del dia. També podrem prendre notes directament des de OneNote i compartir-les. És com un quadern digital que, a diferència dels de paper permet l’organització dels arxius d’audio com a notes sonores. La versió Tablet PC està força extesa, perquè es poden prendre notes amb el llapis tàctic o grabar-ne amb el micròfon. Com el podem utilitzar nosaltres? Cal dir que ha estat preparat per a professors i alumnes, per tant es pot utilitzar per prendre i organitzar els apunts de la classe o de les sessions d’estudi i, abans d’un examen important, fer un resum dels apunts.
  • Microsoft Project – Gestiona els projectes a la vegada que fa un seguiment per a aconseguir els objectius marcats d’una manera més eficaç dins d’un temps marcat i amb el pressupost escollit. Si hi ha un retardament o la feina avança més ràpid del previst, Project recalcularà com ho hem de fer per cumplir amb el que al principi haviem previst. Basat en el Mètode de la Ruta Crítica (CPM) i la tècnica de revisió i evaluació de projectes (PERT). Com el podem utilitzar nosaltres? Qui pel seu compte li agradi fer projectes del que voldria estudiar, per exemple algú que vol estudiar informàtica fa el projecte de crear un programa, un futur arquitecte té ganes de dissenyar lliurement un edifici, o una infinitat d’altres exemples. Gestionar y administrar el projecte, tenir en compte cadascuna de les parts i els plaços per quan es vol tenir enllestit, els recursos que necessitem, la disponibilitat, etc… El programa no troba ni dóna resposta a res, el que fa és organitzar i recalcular períodes i intervals.
  • Microsoft Visio – Sota el lema “Una imatge val més que mil paraules”, Visio ajudarà a transmetre les idees de forma visual gràcies als gràfics. La diferència entre Visio i Powerpoint és que Visio no crea diapositives, visio organitza un esquema o arbre conceptual que permet tenir-ho tot localitzat en poc espai. Els diagrames tècnics són molt utilitzats per veure sistemes complexes de forma senzilla. No va amb el paquet tradicional de Microsoft Office 2007, però es pot solicitar a part. Com el podem utilitzar nosaltres? Junt amb Microsoft OneNote, que serà qui organitzi els apunts de classe, podràs crear esquemes de la matèria de les assignatures que necessitis. També pot ser molt útil en crear un esquema de les diferents parts que tindrà un projecte, o un treball. Ajudarà a no fer les coses d’imprevist, fer-les per ordre i aclarir dubtes.

*Apuntar que aquestes eines de Microsoft Office 2007 formen part d’un paquet integrat, el que vol dir que es poden importar/exportar arxius de cadascuna de les eines a una altra sense cap mena de problema d’incompatibilitat.

word.jpg excel.jpg powerpoint.jpg

access.jpg outlook.jpg frontpage.jpg

publisher.jpg infopath.jpgonenote.jpg

project.jpg visio.jpg

Les imatges són de les versions 2003, però existeix Microsoft Office 2007. Fes clic per veure les prestacions de la versió 2007 de cada component

L’organització i gestió de projectes és un aspecte que ben portat pot facilitar-nos la vida, i no complicar-nos-la, com molta gent pensa. Creure que el temps que s’inverteix organitzant és temps que podríem estar produint és relativament erroni. La informació que produim l’haurem de consultar, modificar, eliminar o compartir i si està ben organitzada serà molt fàcil fer-ho. De l’altre manera es perdrà encara més temps. I crec que això és aplicable a pràcticament tots els aspectes de la vida.

Cal dir que no m’emporto comissió però que sincerament, digueu-me Microsoft-ista, trobo que són eines indispensables per la gran majoria d’empreses i no només això, per a qualsevol persona; especialment les que tenen una debilitat per l’ordre i el funcionament correcte de treballs o fins i tot coses més simples. A tall de curiositat, sabiesque també hi ha la versió de Microsoft Office per a Mac? Sabies que es fan 30 milions de presentacions PowerPoint cada dia?

*Al Microsoft Office 2007 hi ha aparegut Groove 2007, que serveix per treballar en equip amb el mateix document. I FrontPage 2007 s’ha transformat en noves eines per a la creació de llocs web.

Comentarios

  1. Es muy útil…
    xD
    Saludos! 😀

  2. Hombre, que yo sepa ya no va a existir Frontpage 2007 porque muchos servidores no lo soportaban.
    Y de lo poco que he entendido del catalán, eso de Groove 2007, que ha aparecido, simplemente. No entiendo demasiado más, lo siento 😉

  3. No te rías… es necesario para mucha gente. Ayer estaba mirando cómo me podría ser de útil Microsoft Project y hoy me ha venido la curiosidad de saber exactamente de qué trataba cada uno. No os engaño, no lo sabía.

    [català (tutty seguro que lo entiendes)] I.. he dedicit escriure l’article per a qui li interessi, que espero que sigui algú.

  4. Manu quien lo siente soy yo, sé que reduzco los lectores y me sabe mal, pero empecé así y como era (y sigue siendo) personal, será en catalán. De todos modos, gracias por el esfuerzo de leerlo!
    ¿Muchos servidores no soportaban FrontPage? Y esto ha hecho cambiar a Microsoft? No lo sabía. Es extraño, normalmente Microsoft habría hecho cambiar los servidores 😉 Pero claro, con el tema de webs hay otros que alomejor le llevan un poco de ventaja. ¿Crees que microsoft.com estará hecha con Frontpage? 😛

Añade tu opinión

*

*