Enric.es - Enric Sanchez Cusell

AVÍS: El blog no s'actualitza des de 2008, jo, l'Enric, ara (2011) estic estudiant quart de Llicenciatura de Matemàtiques i Enginyeria Informàtica a la UPC de Barcelona i tinc 20 anys. Tant de bo alguna cosa del que hi hagi us sigui d'utilitat. Enric Cusell Sanchez

Blog personal de l’Enric Sánchez Cusell, i ara amb fotos
La labor del profesor no es demostrar lo que sabe, es transmitirlo.
LasMatematicas.es

Pel·lícula: La naranja Mecánica

Por Enric el 17 de September de 2006 en Uncategorized

Bona nit! Fa una estona li estava donant uns últims retocs al disseny del blog (Què és un blog?) i aprofito els últims minuts que em queden abans d’anar a sopar i a dormir per escriure una nova entrada.

Ahir vaig veure la pel·lícula “La Naranja Mecánica” i em va impressionar. La vaig mirar perquè hem de fer un treball per grups per l’assignatura de Religió i vam escollir el tema de la violència de bandes. Al final ens la deixaran posar a classe.

La naranja mecanica

El millor va ser que mentre la miràvem anàvem fent un anàlisi. Hi ha frases que et fan pensar una mica. Ens vam adonar que hi havia una música com si fós de broma, i moltes escenes estàven plenes de colors, i vam arribar a la conclusió que ho feien per suavitzar l’impacte de la violència. És curiós. Crec que es podria haver fet el mateix sense posar escenes tan fortes.

Ens vam quedar amb algunes preguntes, aixi que buscant per internet vam trobar una web de curiositats de la pel·lícula.

La naranja mecanica

Ojo por ojo, y el mundo acabará ciego.

Mohandas Gandhi

Us recordo que si voleu podeu deixar comentaris, que a un li fa il·lusió llegir-ne!

Comentarios

  1. […] La música no és de Beethoven, igual que la de La Naranja Mecánica? Sin comentarios + […]

  2. […] Què millor que escollir una pel·lícula com La Naranja Mecánica on s’hi veu reflexada l’actitud d’uns joves molt violents. […]

  3. Bueno, como te la han propuesto en clase de religión, supongo que habrás destacado el tema del libre albedrío (que yo diría que es de lo que tratan tanto la película como el libro de Burgess).
    ¿Sirve algo reconducir a la ‘normalidad’ al personaje de Malcolm McDowell si es a costa de que deje de ser persona?
    Yo no creo que música y colores estén ahí para hacer soportable la violencia. Al revés, creo que están para destacar el contraste con ella, de manera que la banda muestra que está completamente desprovista de prejuicios respecto a cualquier forma de violencia.

  4. Es gracioso que justamente hoy, hará cosa de 2 o 3 horas, en clase (por fín) hemos videado (como diría el preciado protagonista) el trozo en que el ovispo se queja precisamente de esto, de que va a dejar de ser persona.

    Tienes razón que parece un acto immoral, pero más lo es el método de diversión con la ultraviolencia de esos chicos, por lo que almenos así no molesta al resto de gente. Yo, como ciudadano que actualmente reconozco que aveces da miedo ir a algunos sitios a ciertas horas de la noche, preferiría (si fuera real, por supuesto) que el criminal estuviera hipnotizado y que no hiciera daño. Aunque el tratamiento se desvanece con el golpe y quedan algunas cosas sin terminar de atar, ¿no?

    Por cierto, ¡felicidades por el blog! Lo he añadido al lector de feeds, aunque no comparto tu misma postura con un par de “opiniones” que he leído. ¡Genial!

Añade tu opinión

*

*